poniedziałek, 12 grudnia 2011

Malinowy zawrót głowy :)

Składniki:
1 kg malin
1 kg cukru
0,5 l spirytusu :)

Sposób przygotowania: 
Maliny przebrać (te zmasakrowane odrzucić :) ) następnie wrzucić je do słoja przesypując cukrem warstwa po warstwie :) nakryć słój gazą ścisnąć gumką i gotowe !
Tak przygotowany słój odstawić na kilka dni w ciepłe miejsce (ale nie słoneczne bo sfermentują!) ja odstawiłam na 2 dni i to w zupełności wystarczyło :)
Po dwóch dniach zalać wszystko spirytusem i szczelnie zakręcić i niech tak sobie stoją :) ale żeby nie było tak łatwo co kilka dni (najlepiej co 2) trzeba tym słojem potrząsnąć, żeby cukier dobrze się rozpuścił.

Po kilku tygodniach (u mnie po 6) malinówke zlać do butelek porządnie odciskając sok z owoców (ja odciskałam przez gazę) zakrokować i wynieść do piwnicy żeby nie kusiła :) po 2 miesiącach będzie gotowa!!!

Ps. Przepisów na malinówkę jest milion ! Więszość osób dodaje do niej jeszcze czystą wódkę, ja uważam, że nie ma takiej potrzeby:) Malinówka na samym spirytusie i z taką ilością cukru jaką podałam wychodzi cudna! Gęsta! Pachnąca! Ma przepiękny kolor i dosłownie barwi kieliszki na malinowo:)

Malinowy zawrót głowy GWARANTOWANY !! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz