czwartek, 2 lutego 2012

Tagliatelle z sosem bolognese najlepsze na świecie.. :)


   Tradycyjny przepis na prawdziwe bolognese!! Bez ściemy :) ! Ma milion kalorii, robi się je długo (chociaż w sumie to samo się gotuje) ale jest mega pyszne :) !!!

(4 osoby)

   Składniki:
   - 0,5 kg mięsa mielonego (wołowe albo wieprzowe)
   - 10 dkg pancetty (albo zwykłego wędzonego, niegotowanego boczku) :)
   - 2 puszki pomidorów (bez skóry)
   - koncentrat pomidorowy (ja miałam taki jak na zdjęciu i zużyłam połowę, zazwyczaj używam tego z pudliszek, ale ten akurat miałam w domu :) )
   - 4 marchewki
   - 3 łodygi selera naciowego
   - 1 cebula
   - 4 ząbki czosnku
   - 1 szklanka bulionu wołowego
   - 1 szklanka czerwonego wina 
   - 1 szklanka mleka
   - 30 g masła
   - 15 ml oliwy z oliwek
   - sól
   - pieprz
   - oregano
   - tymianek
   - 2 listki laurowe
   - 2 łyżki śmietany 22%
   - parmezan do posypania
   - makaron (ja użyłam pełnoziarnistego tagliatelle)

Sposób przygotowania:

 Wlać oliwę do dużego garnka, dodać masło i rozpuścić (nie przypalić!). Na rozgrzany tłuszcz wrzucić poszatkowane, jak na zdjęciu warzywa oraz posiekaną cebulę i boczek pokrojony w kosteczkę. Kiedy warzywa się zezłocą, dodać mielone. Gdy mięso nie będzie już różowe :) dodać czosnek i podlać czerwonym winem. Gdy wino odparuje przyprawić (oregano, tymianek, sól, pieprz, może być vegeta), wlać bulion i zmiksowane pomidory, koncentrat,  na końcu szklankę mleka. Wszystko dokładnie wymieszać i gotować do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Im dłużej tym lepiej! (trzeba mieszać co jakiś czas) Ja gotowałam 1,5 godziny na wolnym ogniu. Pod koniec gotowania dodać 2 łyżki śmietany. :)


 





Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz