wtorek, 24 stycznia 2012

MARFINKI :) czyli muffinki z marchewki :)

 
 
 
Jak w piosence Lady Pank "..w marchewkowym stanie jest najlepiej mi..."!!! Wreszcie udało mi się zrobić super muffinki.
    
  • Składniki:
  • 70 gram masła miękkiego (może być roztopione 1/3 szklanki)
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • łyżka miodu
  • łyżka skórki z pomarańczy
  • 2 jajka
  • szklanka startej marchewki
  • szklanka mąki + 2 łyżki :)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 7 łyżek soku pomarańczowego (podgrzanego)
  • łyżeczka sody
    
 Krem:
  • 6 łyżek masła miękkiego
  • 1 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka otartej skórki z cytryny
  • 120 ml mascarpone 
    Sposób przygotowania:

    W jednej misce ucierać mikserem masło, brązowy cukier, miód i skórkę pomarańczową. W osobnej misce ubić jajka. Zetrzeć marchewkę. Przesiać mąkę i dodać do niej proszek do pieczenia. Podgrzać delikatnie sok pomarańczowy i wymieszać z sodą. Połączyć wszystkie składniki, na końcu dodając jajka wymieszać i ponakładać do papierków :)

     Krem:
   
    Ucierać masło z cukrem (do białości), dodać skórkę cytrynową i na końcu mascaropne. (krem na pewno wyjdzie dużo ładniejszy niż mój, bo ja niestety musiałam zastąpić mascarpone innym serkiem, a to nie wyszło za dobrze :) ten z mascarpone będzie gęsty i nie będzie się tak rozpływał tylko KONIECZNIE mieszajcie wszystkie składniki kiedy osiągną jednakową temperaturę!!!!! (bo inaczej wyjdzie Wam wielka kula masła :) - sprawdziłam to :)

Muffinki pieczemy 20 minut w temp. 175 °C
Brązowy cukier i skórka pomarańczowa sprawiają, że muffinki są naprawdę pyyyyszne!!!!!!!!
   

 
 



2 komentarze:

  1. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię piec ale ostatnio moja córka coraz częściej mnie w tym wyręcza. Najczęściej piecze babeczki czekoladowe z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/ bo wszyscy uwielbiamy czekoladowe wypieki. W dodatku można je urozmaicić ulubionymi dodatkami. Serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń